Izzítógyertya kiszerelés, eltört törött izzítógyertya kiszedés kifúrás
Bátran kijelenthetjük, hogy sok évvel ezelőtt az országban elsőként kezdtük az eltört izzítógyertya kiszerelés szolgáltatást, hengerfej levétele nélkül csinálni. Mai napig egyre csak növekszik az ügyfélkörünk, és egyre több törött izzítógyertya kiszerelés miatt hívnak minket.
Hengerfejbe beletört beszakadt izzítógyertya kiszerelés,kifúrás hengerfej levétele nélkül
Vállaljuk már beletört és sérült izzítógyertya kiszerelését kifúrását, saját műhelyünkben is (Pest megye / Zsámbok). De bizonyos típusokból helyszíni kiszállással is az eltört izzítógyertyát kitudjuk szedni. 100 km-es körzetben van kiszállás.
Miért törik el egy izzítógyertya ?
A mérnökök sajnos úgy tervezték meg, hogy az izzítógyertya fala meglehetősen vékony, és ehhez képest a hossza pedig meglehetősen hosszú. Egy picit jelentősebb koromfelrakódás a hosszú izzítógyertya és a hengerfej fala közé már elegendő arra, hogy az izzítógyertya eltörik amikor azt próbálják meglazítani. Szóval a sikeres izzítógyertya kiszerelés ezért jelent fejtörést sok autószerelő kollégának.
Ezért nem az Ön szerelője a hibás, nem Ő töri el, hanem épp Ő az akinél eltörik. A kettő nem ugyan az 🙂 Izzítógyertya kiszerelésnél mindegy kinek a keze van rajta a kulcson. Lehet az Öné is, enyém is, mindegy. Ha elakar törni, az úgyis elfog.
Mit tegyen ha Önnek még nem tört bele a hengerfejbe az izzítógyertyája ?
- Évente vetesse ki, a helyét erre alkalmas speciális vékony drótkefével takarítsák ki.
- A menetet menetfúróval takarítsák ki / igazítsák meg.
- Berakáskor kerámia pasztával, réz pasztával (rendkívül magas hőállóságú) vastagon kenjék be.
Mit tegyen ha már eltört az izzítógyertya ?
- Keressen meg minket, és megoldjuk az eltört izzítógyertya kiszerelést
- Tapasztalat nélkül semmiképp ne kezdjenek el furkálni és próbálkozni (mert ha már belefúrtak nem vállaljuk a munkát)
Alapvető követelmények az eltört izzítógyertya kiszereléséhez:
- A gépkocsit előzetes időpont egyeztetést követően hozzák el műhelyünkbe. Eltört izzítógyertyával az autó motorja biztonságosan beindítható és használható (hatlap és a menet közötti eltörés esetén)
- Megfelelő hozzáférhetőség a kiszereléshez. (minimális bontással) Motor kiszereléssel és hasonló sok sok órás bontással járó megbontásokat kapacitás hiányában sajnos nem tudjuk elvállalni. Ilyenkor ha előkészítik a kocsit az előre megbeszélt módon, akkor 100km-es körzetben kiszállunk az Ön műhelyébe. Telefonon a típus ismeretének függvényében előre megtudjuk mondani. Ha nem ismerjük a típust akkor néhány fénykép küldését kérjük az email címünkre.


Bizonyos típusokat sajnos nem vállalunk. Köszönöm megértésed.
Az alábbi típusokban van a legnagyobb tapasztalatunk eltört izzítógyertya kiszerelését illetően:
- Fiat ducato 2.3 Jtd
- Peugeot Boxer 3.0 Hdi
- Citroen Relay 3.0 JTD
- Citroen Jumper, Fiat Ducato, Peugeot boxer 2.2 Hdi
- Opel 1.3 cdti motorok
- Fiat 1.3 multijet motorok (M8x1-es menetű)
- Suzuki wagonR 1.3 motorok
- Citroen jumper 3.0 hdi
- Fiat ducato 3.0 hdi
- Ford 1.8 tdci motorok
- Grand Voyager 2.5 crd (1-es henger kivételével)
- Toyota Yaris 1.4 D4D
- Toyota 2.0, 2.2 (mindegyik ami nagynyomású dízel már, és előre fele állnak az izzítógyertyák)
- Újabb BMW motorok (csak a hosszabbik fajta izzítógyertyával szereltek 136mm hosszúak)
- Audi, Vw,Seat,Skoda 2.0 CR Tdi törött izzítógyertya kifúrás (Gyakori a hengerfejben a menet megszakadása. Szakszerűen javítjuk a menetet, hengerfej levétele nélkül !)
- Audi, Vw,Seat,Skoda 1.6 tdi, eltört izzítógyertya kiszedés. ( Gyakori a hengerfejben a menet megszakadása. Szakszerűen javítjuk a menetet, hengerfej levétele nélkül !)
- Sérült izzítógyertya gyertya menet javítása a hengerfejben. ( Erősen típus függő !)
Amennyiben nem látja a listában az Ön autóját hívjon bizalommal.
Mely típusok amelyekből nem szedhetőek ki az eltört izzítógyertyák ?
- 1-2 japán,koreai modell, néhány motor amihez nagyon rosszul férni hozzá, vagy hosszmotorok esetében ha a szélvédő nagyon előre nyúlik (pl: sprinter,vito, iveco, hossz motoros ford transit…) Továbbá régi típusú adagolós, vagy pdtdi motorokat sem vállalunk.
Ford 1.6 Hdi (mindig csak a legvége törik bele) Kiszedjük a véget is, kiszállással 100 km-es körzeten belül ! Ha már belepiszkáltak a kiszedésbe,belefúrtak, beletörtek valamit, szétverték…..stb….stb… akkor NEM vállaljuk a munkát.
Minden esetben kitudják szerelni az eltört izzítógyertyákat ?
Amennyiben a hozzáférhetőség engedni, és szerencsénk van, akkor igen. Viszont nagyon nagyon fontos az autó tulajdonosának tudnia, hogy a mi részünkről az óriási szakmai tapasztalat és felszereltség biztosított. Ez eddig 50 %. A többi a felkormolódás mértékétől függ. A fenti listában szereplő típusoknál eddig még mindig sikerült kiszerelnünk az eltört izzítógyertyát. Voltak kemény esetek, de akkor is mi győztünk, nem a korom. Az autó tulajdonosának tisztában kell lennie azzal, hogy ha a korom győz, az nem a mi hibánk. Ez benne van a pakliban minden munkánál !!! Ekkor nyilván anyagi vonzata SEMMI nincsen a munkánknak.
Nagyon nagyon nagyon ritkán de előfordulhat, hogy a munkánk folyamán az izzítógyertyának csak a legvége az úgynevezett izzítócsúcs / izzítórúd törik el és az benne marad a hengerfejben. Az esetek 99%-ban ez is kiszedhető. DE kizárólag csak a fenti típusokat vállaljuk.



Minden méretű eltört izzítógyertya kifúrással foglalkoznak?
A legtöbb általánosságban előforduló menet típusokat vállaljuk: M8x1, M10x1, M10x1.25 (ritkán: M9x1)
Van néhány régi típus adagolós típus jelenleg azokat nem tudjuk elvállalni.
Hogyan néz ki az izzítógyertya kiszerelés folyamata:
- Lebontjuk a hozzáférhetőséghez szükséges alkatrészeket (kiszállás esetén ÖNÖK bontják le mire érkezünk)
- Kiszedjük a beletört izzítógyertyát
- Kitakarítjuk speciális vékony drótkefével a helyét
- Kitakarítjuk a menetet
- Kerámia pasztával, vagy réz pasztával bekenjük és így szereljük be az új izzítógyertyát
- Visszaszereljük a lebontott alkatrészeket
Sérül a hengerfej menete az eltört izzítógyertya kiszerelés folyamán ?
Nem sérül.Mindig nagyon nagy gondossággal arra törekszünk, hogy a menet a gyári maradjon az eltört izzítógyertya kiszerelés munka folyamán. De esetleges sérülés esetén is menetjavító persellyel tudjuk javítani, így a gyári állapotnak megfelelőt visszaállítjuk. Sőt speciális esetben azonnal, egyedi perselyt tudunk hozzá esztergálni, saját műhelyünkben.
Az alábbi típusokból vállalunk már eltört izzítógyertya kifúrást, eltört izzítógyertya kiszerelést amiben nagy tapasztalatunk van:
Típus | Lökettérfogat | Beletörés esélye | Megjegyzés |
|
2.3 | Igen gyakori, hogy beletörik az izzítógyertya. | 99.9 %-ban mindig kitudjuk szedni az eltört izzítógyertyát. Hengerfej menete gyári marad, nem sérül !!! Izzítógyertya kiszerelés miatt gyakran hívnak ezzel a típussal.
Hengerfej és motor kiszerelés egyáltalán nem szükséges. A munkát az autón elvégezzük. Égéstérbe szennyeződés NEM kerül ! Hengerfej menete gyári marad, nem sérül ! |
|
3.0 Jtd/ Hpi | Igen gyakori, hogy beletörik az izzítógyertya. | Hengerfej és motor kiszerelés egyáltalán nem szükséges. A munkát az autón elvégezzük. Égéstérbe szennyeződés NEM kerül ! Hengerfej menete gyári marad, nem sérül ! Izzítógyertya kiszerelés, kifúrás szolgáltatásunk egyik leggyakoribb típusa. |
|
1.3 Multijet | Igen gyakori, hogy beletörik az izzítógyertya. | Hengerfej és motor kiszerelés egyáltalán nem szükséges. A munkát az autón elvégezzük. A hengerfejben a menet NEM sérül, gyári marad. Izzítógyertya kiszerelés, kifúrás szolgáltatásunk egyik leggyakoribb típusa. |
|
1.8
2.0 |
Ritkán törik el az izzítógyertya. | 99.9 %-ban kitudjuk szedni az eltört izzítógyertyát. Hengerfejben a menet nem sérül, gyári marad. Izzítógyertya kiszerelés miatt kevesen hívnak ezzel a típussal. |
|
1.6 Hdi
1.4 Hdi |
99%-ban mindig csak az izzítógyertya legvége törik bele. | Helyhiány miatt a legkomolyabbak sem vállalják a legvégének kiszedését. Kiszállással végzem ennél a típusnál a törött izzítógyertya legvégének kiszedését. Kiszedési arány sikeressége: 99.99 % |
|
2.2 | Gyakran eltörik, de néha az izzítórúd legvége törik csak le. | Törés típusától függ, de 99 %-ban mindig kitudjuk szedni. Hengerfejben a menet nem sérül, gyári állapotú marad !
Hengerfej és motor kiszerelés egyáltalán nem szükséges. A munkát az autón elvégezzük. Égéstérbe szennyeződés NEM kerül ! |
|
legtöbb CR motor | Nagyon gyakori az eltört izzítógyertya kifúrás mercedes motorokon. Hosszmotoros sprinteren és viton a hátsó izzítógyertyákhoz nem férni hozzá. Csak kiszerelt motornál lehet azokat megoldani. Mercedes A osztályt nem vállalunk. | |
|
— | Gyakori a beletörés | 2 féle izzítógyertyával szerelték őket. 106 és 136 mm hosszúval. Mi kizárólag csak a 136 mm hosszút tudjuk kifúrni. Az alap kifúrási áron felül, a szívótorok le és felszerelése miatt 10ezer forint plusz szerelési költséget számolunk fel. Izzítógyertya kiszerelés elég gyakori, már a legújabb modelleknél is. |
|
1.9-es 16 szelepes motor | Ritkán törik el, de néha előfordul. | Kitudjuk fúrni, de a munka sikeressége nagyban függ az eltörés helyétől, és aztán a belekormolódás mértékétől. Kb. 50-50 % valószínűséggel tudjuk kiszedni ebből a típusól az eltört izzítógyertyát. |
|
2.5 | Ritkán törik el az izzítógyertya. | Az 1-es henger kivételével 99% valószínűséggel kitudjuk szedni az eltört izzítógyertyát. |
|
2.0 CR Tdi és 1.6 CR Tdi motorok | Elég gyakran találkozunk eltört izzítógyertyával ennél a motornál | 99.99%-ban mindig sikeresen kiszedhető az izzítógyertya. Hengerfejet nem kell levenni. Egyedül a szívótorok van útban, de az is 30 perc munkával le-fel szerelhető. Izzítógyertya menetjavítást is végzünk ezen a típuson. |
Típusok amelyekben nagy tapaszlatunk van, eltört izzítógyertya kiszerelést, izzítógyertya kifúrását illetően:
-Peugeot Boxer 3.0 Hdi
-Citroen Relay 3.0 JTD
-Citroen Jumper, Fiat Ducato, Peugeot boxer 2.2 Hdi
-Opel 1.3 cdti motorok
-Fiat 1.3 multijet motorok
-Suzuki wagonR 1.3 motorok
-Citroen jumper 3.0 hdi
-Fiat ducato 3.0 hdi
-Ford 1.8 tdci motorok
-Grand Voyager 2.5 crd (1-es henger kivételével)
-Toyota Yaris 1.4 D4D
-BMW motoros mini
-Audi,Skoda,Seat,Vw 1.6 és 2.0 CR Tdi motorok. Gyakori a menetek kiszakadása, szétrágódása. SZAKSZERŰEN megjavítjuk őket a hengerfej a helyén marad ! 🙂
-Izzítógyertya menet javítás típusfüggő. (99%-ban csak saját gépműhelyünkben. Kivéve 1-2 esetet pl: audi, seat,skoda,vw)
-Újabb BMW motorok (csak a hosszabbik fajta izzítógyertyával szereltek. 136mm-es izzítógyertya. A 106 mm-es nem tudjuk elvállalni )
Ha nem látja a listában az Ön autóját, hívjon bizalommal.
Néhány típusnál sajnos nem vállalunk törött izzítógyertya kifúrást. Köszönöm megértésed.



Ha eltört izzítógyertya kiszedés árainkat szeretné megnézni, kattintson ide.
Társoldalaink: https://porlaszto-kihuzas.hu/beletort-beleszakadt-eltort-izzitogyertya-kiszedes-kifuras/