Beszakadt eltört beletört izzítógyertya kiszedés kiszerelés kifúrás

Beszakadt eltört beletört izzítógyertya kiszedés kiszerelés kifúrás

Hengerfejbe beletört beszakadt izzítógyertya kifúrás, hengerfej levétele nélkül

Vállaljuk már beletört és sérült izzítógyertyák kiszerelését kifúrását, saját műhelyünkben (Pest megye / Zsámbok)

Miért törik el egy izzítógyertya ?

A mérnökök sajnos úgy tervezték meg, hogy az izzítógyertya fala meglehetősen vékony, és ehhez képest a hossza pedig meglehetősen hosszú. Egy picit jelentősebb koromfelrakódás az hosszú izzítógyertya és a hengerfej fala közé már elegendő arra, hogy az izzítógyertya eltörik amikor azt próbálják meglazítani.

Ezért nem az Ön szerelője a hibás, nem Ő töri el, hanem épp Ő az akinél eltörik. A kettő nem ugyan az 🙂

 

Mit tegyen ha Önnek még nem tört bele a hengerfejbe az izzítógyertyája ?

  • Évente vetesse ki, a helyét erre alkalmas speciális vékony drótkefével takarítsák ki.
  • A menetet menetfúróval takarítsák ki / igazítsák meg.
  • Berakáskor kerámia pasztával (rendkívül magas hőállóságú) vastagon kenjék be.

Mit tegyen ha már eltört az izzítógyertya ?

  • Keressen meg minket.
  • Tapasztalat nélkül semmiképp ne kezdjenek el furkálni és próbálkozni (mert ha már belefúrtak nem vállaljuk a munkát)

Alapvető követelmények az eltört izzítógyertya kiszereléséhez:

  • A gépkocsit előzetes időpont egyeztetést követően hozzák el műhelyünkbe. Eltört izzítógyertyával az autó motorja biztonságosan beindítható és használható (hatlap és a menet közötti eltörés esetén)
  • Megfelelő hozzáférhetőség a kiszereléshez. (minimális bontással) Motor kiszereléssel és hasonló sok sok órás bontással járó megbontásokat kapacitás hiányában sajnos nem tudjuk elvállalni. Telefonon a típus ismeretének függvényében előre megtudjuk mondani. Ha nem ismerjük a típust akkor néhány fénykép küldését kérjük az email címünkre.

izzito_gyertya_kifuro_gep

 

Beletört izzítógyertya
Beletört izzítógyertya. A középső szál nem lóg ki.
Beletört izzítógyertya
Beletört izzítógyertya, a középső szál kilóg. Leggyakoribb esetek egyike.

Az alábbi típusokban van a legnagyobb tapasztalatunk eltört izzítógyertya kiszerelését illetően:

  • Fiat ducato 2.3 Jtd
  • Peugeot Boxer 3.0 Hdi
  • Citroen Relay 3.0  JTD
  • Citroen Jumper, Fiat Ducato, Peugeot boxer 2.2 Hdi
  • Opel 1.3 cdti motorok
  • Fiat 1.3 multijet motorok
  • Suzuki wagonR 1.3 motorok
  • Citroen jumper 3.0 hdi
  • Fiat ducato 3.0 hdi
  • Ford 1.8 tdci motorok
  • Grand Voyager 2.5 crd (1-es henger kivételével)
  • Toyota Yaris 1.4 D4D
  • Újabb BMW motorok (csak a hosszabbik fajta izzítógyertyával szereltek)

Amennyiben nem látja a listában az Ön autóját hívjon bizalommal.

Mely típusok amelyekből nem szedhetőek ki az eltört izzítógyertyák ?

  • Mercedes motorokat sajnos nem vállalunk
  • Ford 1.6 Hdi (mindig csak a legvége törik bele) Javaslatunk ekkor, hogy nyugodtan üssék be a hengerbe a végét, és a porlasztócsúcs helyén vékony mágnessel próbálják meg kiszedni a végét. Fogja a mágnes a végét. Türelem játék. Ha végképp nem sikerül a szerelőjének, akkor a hengerfejet le kell, hogy vegyék.

Minden esetben kitudják szerelni az eltört izzítógyertyákat ?

Amennyiben a hozzáférhetőség engedni, és szerencsénk van, akkor igen. Viszont nagyon nagyon fontos az autó tulajdonosának tudnia, hogy a mi részünkről az óriási szakmai tapasztalat és felszereltség biztosított. Ez eddig 50 %. A többi a felkormolódás mértékétől függ. A fenti listában szereplő típusoknál eddig még mindig sikerült kiszerelnünk az eltört izzítógyertyát. Voltak kemény esetek, de akkor is mi győztünk, nem a korom. Az autó tulajdonosának tisztában kell lennie azzal, hogy ha a korom győz, az nem a mi hibánk. Ez benne van a pakliban minden munkánál !!! Ekkor nyilván anyagi vonzata SEMMI nincsen a munkánknak.

Nagyon nagyon nagyon ritkán de előfordulhat, hogy a munkánk folyamán az izzítógyertyának csak a legvége az úgynevezett izzítócsúcs / izzítórúd törik el és az benne marad a hengerfejbe. Az alábbi képen látható pontosan hogyan is néz ki az ilyen eset.

Peugeot 2.0 hdi törött izzítógyertya vég
Peugeot 2.0 hdi törött izzítógyertya vég. Nem annyira volt rossz az eset, 4-ból “csak” három tört bele 🙂 Konkrétan ennél a típusnál, annyira rossz a hozzáférhetőség, hogy csak a motor kiszerelése után lehet elkezdeni az izzítógyertya kiszedést, kifúrást.
Kiszedett eltörött izzítógyertyák
Kiszedett eltörött izzítógyertyák. Látható a képen, hogy nem tört bele a legvége, hanem egészben kijött, úgy mint általában mindig.
BMW eltört beletört izzítógyertya
BMW eltört beletört izzítógyertya kifúrás után. Menet természetesen gyári állapotú maradt.
Toyota Yaris 1.4 d4d eltört izzítógyertya kiszedés,eltört izzítógyertya kifúrás
Toyota Yaris 1.4 d4d eltört izzítógyertya kiszedés,eltört izzítógyertya kifúrás. Amit kiszedtünk, nem kicsit adtunk neki rézpasztát. (Picit késeltessük a legközelebbi korróziót 🙂 ) Menet nem sérült, maradt a gyári állapotban minden.

Minden méretű eltört izzítógyertya kifúrással foglalkoznak?

A legtöbb általánosságban előforduló menet típusokat vállaljuk: M8x1, M9x1, M10x1

Van néhány régi típus és japánoknál más menetemelkedések. Jelenleg azokat nem tudjuk elvállalni.

Hogyan néz ki a munkánk folyamata:

  • Lebontjuk a hozzáférhetőséghez szükséges alkatrészeket
  • Kiszedjük a beletört izzítógyertyát
  • Kitakarítjuk speciális vékony drótkefével a helyét
  • Kitakarítjuk a menetet
  • Kerámia pasztával bekenjük és így szereljük be az új izzítógyertyát
  • Visszaszereljük a lebontott alkatrészeket

Sérül a hengerfej menete a munkánk folyamán ?

Nem sérül.Mindig nagyon nagy gondossággal arra törekszünk, hogy a menet a gyári maradjon. De esetleges sérülés esetén is menetjavító persellyel tudjuk javítani, így a gyári állapotnak megfelelőt visszaállítjuk.